Какво е общото между музика, туризъм и репродуктивни проблеми?

сеп 13, 2020
308

Общото между музика, туризъм и репродуктивни проблеми е една млада и силна жена, която не спира да се бори за различни каузи и да помага на хората.
Галя Георгиева вече десет години е един от основните организатори на най-големия Международен фестивал за поп и рок музика у нас “София” и се занимава с различни социални каузи и кампании. Тя е в екипа на заместник-кмета по социалните дейности в Столична община Албена Атанасова, работи по различни културни и социални проекти с група “Жестим” и театър “Мим-Арт”, съставени от професионални актьори с увреден слух, освен всичко това намира и време да се изявява като изпълнител. Преди година тя представи песента “Мечта за дете”, посветена на хората с репродуктивни проблеми, превърнала се в химн на Фондация “Мечта за дете” и попаднала в класацията на годишните музикални награди на БГ радио в категория БГ песен.


1. Галя, ти си един от организаторите на фестивала за поп и рок музика – София, който тази година ще отбележи 10 години. Разкажи ни за този музикален форум и какво успяхте да постигнете за 10 години.

Международният фестивал за поп и рок музика – СОФИЯ е музикален форум с конкурсен характер, който подкрепя българската популярна песен и българките автори и творци. Посветен е на празника на столицата ни и е част от Културния календар на София вече десет поредни години.
Организира се от Сдружение „Спринт Продакшън” и Столична община с подкрепата на Министерство на културата, Българската национална телевизия, Българското национално радио, Националния дворец на културата и в партньорство с Българска музикална асоциация /БМА/ и Сдружението „Независими автори, музиканти и продуценти“ /СНАМП/.
Целта на Фестивал за поп и рок музика – СОФИЯ е съхраняване на българската популярна песен и популяризиране на нови, създадени специално за конкурса песни в поп и рок стил, насърчаване и привличане вниманието на младите творци, талантливи композитори, текстописци, аранжьори и изпълнители и поощряване на творческите им изяви.
През тези години сме се старали, чрез това събитие да представим София като уникално място, което успява да съчетае културното разнообразие на различните стилове и да допринесем за развитието на града ни като европейска столица на културата.


Международният фестивал за поп и рок музика – СОФИЯ се утвърди наистина като едно емблематично събитие на столицата ни от национален и международен характер, след като десет поредни години събира на една сцена известни имена на българската поп и рок сцена от цялата страна и млади таланти. Аз самата съм участвала в първото издание на Фестивала заедно с група „Жестим“ и спечелихме една от наградите с една емблематична песен за София – „Градът“, която е по текст на големия Александър Петров.
За тези девет години е наблюдаван от над 10 мил. души по Българската национална телевизия в страната и чужбина. На живо в последните 4 години е посетен от над 15 000 души в Зала 1 на Националния дворец на култура. Фестивалът е трамплин за много млади български изпълнители и е сцена на нови независими автори и продуценти.
Важно е да се отбележи, че в Конкурса за нова българска песен, който е една от категориите на Фестивала, се състезават авторите на музика, текст и аранжимент – творческият екип, който все още остава в сянката на изпълнителите.
В Международния конкурс за изпълнители, участие са взели представители от Англия, Италия, Испания, Литва, Гърция, Полша, Беларус, Русия, Испания, Черна Гора, Македония, Бразилия и др.
Миналата 2019 година в Конкурса за нова българска песен имаше участие от Северна Македония – група PENZOFF, които представиха песен на български език, по музика, текст и аранжимент на Валентин Пензов.
Фестивалът има много каузи и всяка година се стремим да имаме някакъв нов елемент. През различните години сме го посвещавали на различни теми. Например през 2015 г. мотото беше „Разходка из София“, а изпълнителите в конкурса направиха своите визитки на фона на едни от най-емблематичните места на столицата ни. По тази начин показахме част от красотата на София.
През 2016 г. Фестивалът премина под мотото „Живот като на кино“ в синхрон с признанието, което ЮНЕСКО даде на София – „Творчески град на киното“. Киното беше и акцента, който избрахме в рекламните материали, снимките и видеата към песните, които направихме към всяко едно изпълнение, с кадри от българското кино с участието на Тодор Колев, Стоянка Мутафова, Апостол Карамитев и др. През 2017 г. слоганът беше СОФИЯ – РИТЪМЪТ НА ЕВРОПА и в пълен синхрон с Българското представителство на Съвета на Европейския съюз 2018. В Международния конкурс за изпълнители участваха изпълнители от 7 държави. Затова на тази сцена, заедно с музиката, публиката пътуваше през различни теми, в които тупти българският ритъм в Европа, както и този на София.
Слоганът за 2018 година избрахме да бъде „СОФИЯ – РИТЪМ И СПОРТ“, в синхрон с титлата на София – Европейска столица на спорта през 2018 г. Затова в компанията на творците бяха и видни представители на различни спортове, които със своите постижения прославят България в целия свят.
Миналата година се спряхме на слогана „140 години София – столица на България“, с тематично начало - песента „Вечната София“. Тя показва историята, приемствеността между поколенията, красотата и младостта на един град, който вече 140 години „Расте, но не старее” – нашата столица. Изпълнява се от обичаният актьор Вели Чаушев, който за съжаление вече не е между нас и прекрасната Йoана Величкова. Песента е по текст на Снежина Темелкова и музика Иван Стайков.

Музикалният форум тази година е със специален поглед към една обществено-значима кауза – подкрепа на българския туризъм. С партньорството на Министерството на туризма, Събитието ще презентира чрез видео материали непопулярни забележителности и кътчета от различни части на страната. Видеата са направени по време на епидемията, свързана с COVID 19, заснети са от екскурзоводи, с цел подкрепа на българския туризъм. Затова избрахме слогана на Х-тото юбилейно издание на Фестивала да бъде: „Ела, виж ме, чуй ме, открий ме – моята България!“, за да насочи вниманието на цялото ни общество, и не само, към уникалните ритми, традиции и великолепието на нашата страна.

Друг интересен момент на Събитието са наградите. Членове на Журито на Фестивала са едни от най-изявените и ярки имена на българската сцена, редактори на музикални предавания. Освен първите призови места – Първа, Втора и Трета награда, които се определят според оценките на Журито на Фестивала, имаме и Специална награда за цялостно творчество, награда на името на Петър Гюзелев и Награда на Публиката. Те се избира от зрителите на Българската национална телевизия, слушателите и публиката, като песента – фаворит може да бъде подкрепена чрез SMS на единен дарителски номер 17 777 с текст DMS BUDNI + съответния номер на песен. Средствата са в полза на Благотворителната кампания на Столична община „Нека бъдем по-добри“, чрез която общината, Направление „Социални дейности и интеграция на хора с увреждания“ подкрепя обществено значими социални каузи. Благодарение на кампанията бяха събрани средства в размер на 170 000 лв., които бяха предоставени за лечение и рехабилитация на петима младежи в „будна кома”. В следствие на това Николай Банков от Граф Игнатиево – лице на Кампанията, сега 19 годишен, получи възможност за лечение в Русия и се възстановява успешно. С набраните средства в размер на 68 817 лв. се извърши ремонт на отделението в СБДПЛР – Панчарево, а също така се утвърди и Клинична пътека към Национално здравно осигурителната каса за хора в състояние на „будна кома“, каквато да настоящия момент не е съществувала. Продължителността е клиничната пътека е кратка и недостатъчна за нужната рехабилитация и възстановяване на нуждаещите, затова отново се търсят възможности за провокиране на отговорните институции за преразглеждане на продължителността й. Благодарение на инициативата бяха осигурени 16 бр. медицински легла, 16 бр. антидекубитални дюшека и 16 бр. шкафчета за стаите на Центъра.

От 2019, както и настоящата 2020 г. подкрепяме „Информационна кампания в подкрепа на жени с репродуктивни проблеми под надслов „Да сверим биологичния си часовник“.

Фестивалът има и още един специален елемент - Жури на Медиите. В него участват представители на различни електронни медии, печатни издания и онлайн платформи и те присъждат Специалната награда на Медиите.
Гала вечерта на Х-тото издание на Фестивала ще представи и рецитал с ретроспекция на изпълнения на песни, получили големите награди на фестивала през годините. Поканени са много творци, гости, наши партньори, представители на различни институции и неправителствени организации, които през годините са били съпричастни с мисията и каузите и на Фестивала за поп и рок музика „СОФИЯ“.

Наистина много трудности сме срещали през тези 10 години, но винаги сме намирали съмишленици, с които ни обединява каузата за съхраняване на българската култура, запазване на чистия български език.
Голяма подкрепа Събитието получава от Столична община и г-жа Фандъкова. С г-жа Атанасова, която е заместник кмет на Направление „Интеграция на хора с увреждания, програми и проекти“ и колегите, успяхме да създадем един екип, който заедно с изявени творци, всяка година надграждаше нивото на този музикален форум, който е и със социален характер. Наистина, най-важното е да се запази нашата идентичност, без култура, няма как да се съхраним като българи.
Събитието даде възможност за изява и на много творци в неравностойно положение, то дава раван старт на всички, независимо дали са със или без увреждания.
Миналата година Наградата на рок легендата Петър Гюзелев получи песента „Искам да ти кажа“ по музика, текст и изпълнение на Лъчезар Кацарски. Той е с увредено зрение, но за него не беше никаква пречка да се представи достойно.
Събитието е отворено за широк кръг от публики, то е със свободен достъп, не е с комерсиална цел и интереса към него е все по-голям.
Това е важно за нас. Като организатори и творци да съхраним и подкрепяме българската поп и рок музика като посланик между поколенията, в изпълнителя на музиката да възпитаваме чувство на отговорност, ред и дисциплина на духа и творчеството, а като граждани да бъдем съпричастни и чувствителни с проблемите на обществото ни, защото, всеки решен проблем прави живота ни по-сигурен и по-добър!
С творчеството и музиката заставаме в подкрепа на благотворителната кауза и казваме „Нека бъдем по-добри“!

2. По-различно ли е да организираш голям фестивал в условията на пандемия?

Да, много е различно. До последния момент се надявахме, че Х-тия юбилеен Фестивал за поп и рок музика СОФИЯ ще се проведе отново в Зала 1 на НДК. Бяхме запазили датата, на която традиционно се провежда още от началото на годината. Но като настъпи тази епидемия не знаехме как точно ще протекат организационните етапи.
Много творци се обаждаха на Пейо Пеев, който е председател на организационния екип на Фестивала и казаха, че подготвят своите песни, други се колебаеха. Започнаха да постъпват песни, въпреки многото отменени събития.


Това ни мотивира още повече, че Х-тото юбилейно издание трябва да се проведе. Тази епидемия от COVID 19 наистина засегна много сфери, една от които е творческата и затова е важно да се повдигне духа на тези хора. От друга страна календара на културните събития е много редуциран. Затова бяхме решени, че трябва да пазим и да се стремим да продължим да работим, въпреки тази ситуация.
Прекрасна възможност е външното покрито мултифункционално пространство Платформа А6 на НДК и ние се възползвахме от това. Много е тъжно, че последното събитие в Зала 1 на НДК е било през някой си март, но сме сигурни, че и това ще отмине и отново ще върнем Фестивала на голямата сцена.
Не успяхме да направим голяма реклама, всяка година имаме подкрепа от много партньори, които ни помагат за външната реклама – билбордове, постери, ситилайтове. Излъчваме клипове в градския транспорт, на като не бяха ясни нещата тази година отпаднаха.
Сета се наложи да сменим и датата, таза година ще бъде вечерта на 15-ти септември, но пак в навечерието на празника „Вяра, надежда и любов“.
Има трудности, но ние ги приемаме като предизвикателства. Най-важно е да сме здрави и обединени.

3. Как ще се справите с противоепидемичните мерки, които се изискват от властите?

Организаторите на проекта Платформа А6 на НДК са взели необходимите мерки и са се погрижили за всички изисквания – дистанция, дезинфектанти, вход от едната страна, изход от другата страна. Всички противоепидемичните мерки, които се изискват от властите са спазени.

4. Всяка година подкрепяте различни благотворителни каузи. На какво сте се посветили през тази година и защо?

Тази година също подкрепяме Информационната кампания под надслов „Да сверим биологичния си часовник“. Целта е информиране и превенция на жените за установяване на яйчниковия резерв в по-ранна възраст, което дава информация за репродуктивните им възможности. Същността на инициативата е да насърчи жени на възраст между 25 и 35 години да се изследват, за да разберат какъв е репродуктивният им статус и да вземат адекватни мерки. Това изследване отнема минути, но резултата може да е един нов желан човешки живот. Към каузата се включи и екипът на Университетска акушеро-гинекологична болница “Майчин дом”.
С участието си изпълнителите стават съпричастни с благотворителната кауза, запознават се по-отблизо нея и самите те стават посланици.
Едновременно с това провокираме институциите към обединяване на усилия и ангажиране на експерти в областта на репродуктивното здраве, които съвместно да работят за превенцията и навременно информиране на жените в по-ранна възраст.
Каузата е от изключително значение за демографската политика на страната ни и отправя послания, насочени към превенция и опазване репродуктивното здраве на младите хора в България.

5. Как ще подпомогнете българския туризъм и кои дестинации от страната ще презентирате?

Музикалният форум тази година е със специален поглед към още една обществено-значима кауза – подкрепа на българския туризъм. Тази година, с партньорството на Министерството на туризма в лицето на вицепремиера и министъра на туризма г-жа Марияна Николова, Събитието ще презентира чрез видео материали непопулярни забележителности и кътчета от различни части на страната.
Видяхме всички, че кризата, предизвикана от COVID 19 засегна много и туристическия бранш.
България е малка страна с големи възможности и невероятни красоти. Не случайно чужденците се влюбват в невероятните места, сътворени както от природата, така и от човека. Красотата на България е несравнима и уникална. Всеки, който е българин понякога не цени тази великолепна красота. Ние притежаваме природа, с която трябва да се гордеем.
Видеата, които са изработени от Министерството на туризма са заснети от български екскурзоводи, които в кризата, предизвикана от Корона вирус също остават без работа. Те представят непопулярни кътчета от България. Много от нас са посещавали тези красиви места, но за съжаление не винаги имаме възможност да ги посетим, заради забързаното ни всекидневие и далечното им разстояние. Чрез тези видеа ще се радваме да допринесем за тяхната популярност и да провокираме повече хора да се заредят от тяхната енергия!
Кампанията на Министерството на туризма включва заснемането на 20 видеа, представящи по-малко известни дестинации и културно-исторически паметници у нас, но с голям потенциал за развитие. В клиповете екскурзоводи разказват любопитни факти за места и забележителности, които са с ниска посещаемост от българските и чуждестранните туристи. Клипове показват част от неземната красота на Източните Родопи - каньона и поречието на река Арда, Ротондата „Св. Георги“ в София. Покрай нея всекидневно преминават стотици жители и гости на столицата, но малцина са влизали в нея, за да видят петте пласта стенописи. Ротондата е смятана за най-старата запазена сграда в София, която е построена в началото на IV век, една гробница до хасковското село Александрово. В непосредствена близост до нея е Музеят на тракийското изкуство, в който се съхранява едно от първото обработено злато в света, Портите на Сердика, Тракийски скални ниши, Църквата "Света София" и др.

Смятаме, че чрез музикалния форум, чрез ефира, който ни дава БНТ, ще обединим усилията си за сплотеност и подкрепа на различни сфери – култура, туризъм, социални каузи.

Затова избрахме и слогана на Х-тото юбилейно издание на Фестивала да е: „Ела, виж ме, чуй ме, открий ме - моята България!“, за да насочи вниманието на цялото ни общество, и не само, към уникалните ритми, традиции и великолепието на нашата страна.

6. Разкажи ни повече и за втората кауза на фестивала, която е с насоченост към репродуктивните проблеми на жените.

Проблема, който засяга кампанията е свързан с недостатъчната информираност на жените и мъжете по една от най-важните теми, касаещи живота, а именно създаване на поколение. Жените са тази част на обществото, която е по-засегната от проблемите на репродуктивното здраве.
Една все по-тревожна тенденция в днешния забързан и сложен живот, на фона на задълбочаващата се демографска криза, е факта, че младите български жени все по-често отлагат раждането на първо дете за все по-късна възраст, докато годните им яйцеклетки – основата на здравото бъдещо поколение – неумолимо се изчерпват без външни симптоми, и по-важното – без те да подозират за темпото, с което се случва това.
Същевременно в годините нараства броят на жените, при които яйчниковият резерв се оказва сериозно компрометиран поради неблагоприятното въздействие на различни медицински състояния.


Недостатъчната информираност на жените относно работата на репродуктивната им система и границите, до които имат добри шансове за успешна бременност, както и убеждението ни, че това е проблем с по-широко значение, ни провокираха да инициираме тази Информационна кампания, посветена на подобряване на информираността на жените относно работата на биологичния им часовник, както и на профилактирането на репродуктивното им здраве.
Темата за репродуктивните проблеми при жените са все още слабо дебатирани сред обществото и се считат за теми "табу" дори и в големите градове. Съществуват известни притеснения и неудобства у жените, които в даден момент се сблъскват с тези проблеми, причиняващи невъзможност за създаване на поколение, липсата на информация засилва тези чувства и те не могат да се възползват навреме от съвременната репродуктивна медицина.
Всичко това е породено известна степен и от наслагвани във времето предразсъдъци, особено в малките населени места, там където хората се познават повече. От друга страна се усеща и липсата на разбиране и съпричастност от страна семейството и обществото като цяло.
Информационна кампания в подкрепа на жени с репродуктивни проблеми под надслов „Да сверим биологичния си часовник“ е с цел информиране и превенция на жените за установяване на яйчниковия резерв в по-ранна възраст, което дава информация за репродуктивните им възможности. Същността на инициативата е да насърчи жени на възраст между 25 и 35 години да се изследват, за да разберат какъв е репродуктивният им статус и да вземат адекватни мерки. Това изследване отнема минути, но резултатът може да е един нов желан човешки живот.

Столична община, в лицето на заместник-кмета г-жа Албена Атанасова подкрепи каузата чрез благотворителната си кампания „Нека бъдем по-добри“, която от 2019 година се фокусира именно към тази инициатива и предостави банковата сметка, по която да се събират средства за каузата. Събраните средства ще бъдат насочени към първия етап от кампанията – изработване и разпространение на материали в социалните и здравни заведения с информация за подробния информативен панел от кръвни изследвания на определени хормони и необходимия преглед с ултразвук при специалист по репродуктивна медицина.

Аз съм един от инициаторите на кампанията и искам да подчертая, че нашата кауза не е да убеждаваме жените, че трябва на всяка цена да раждат, а да ги информираме за възможностите, от които могат да разберат какъв е репродуктивния им статус, какви перспективи имат, и тогава те да вземат осъзнато решение.

7. Каква е твоята лична препоръка към жените и сверяването на биологичния часовник?

Добрата новина е, че вече съществуват изследвания, с помощта на които жената може да „свери часовника“ и да се ориентира за състоянието на яйчниковия си резерв. Това е особено важно в наши дни, когато младите жени все по-често отлагат раждането за след 30-тия си рожден ден.
Вече съществуват изследвания, с чиято помощ може да се направи извод за състоянието на яйчниковият резерв. За съжаление, те не се включват в рутинната АГ профилактика. Обикновено такива изследвания се назначават едва в кабинета на репродуктивния специалист, когато вече е потърсена помощ поради проблемно забременяване. Така мнозинството жени, които иначе редовно следят женското си здраве, не разбират, ако при тях е налице отклонение в яйчниковия резерв, още повече, че изчерпването му протича тихо, без всякакви симптоми.
Всяка жена, която има планове за бъдеща бременност, може да вземе нещата в свои ръце и да направи изследвания за определяне на яйчниковия резерв, особено ако при нея е налице някой от факторите, които я поставят в риск от преждевременното му изчерпване.
Възможно е в различните индивидуални случаи специалистите да препоръчат и допълнителни изследвания, в зависимост от личната ви медицинска история и наличието на рискови фактори.
Диагностиката не е страшна – вземането на кръв едва ли е нещо, което може да уплаши едно пораснало момиче, а ултразвуковото изследване не е свързано с по-голям дискомфорт от обичайния гинекологичен преглед. Хормоналните кръвни изследвания са следните: AMH (антимюлеров хормон), INHIBIN B (инхибин В), FSH (фоликулостимулиращ хормон). За да бъдат правилно тълкувани стойностите на FSH обикновено той се изследва едновременно с два други хормона – LH (Лутеинизиращ хормон) и Е2 (Естрадиол). Акушеро-гинекологичен преглед с ултразвуково изследване допълва информацията, получена от хормоналните изследвания. Това дава основа на репродуктивния специалист за окончателно становище относно състоянието на яйчниковия резерв.
Всяка жена може да вземе нещата в свои ръце!

8. Ти изпълняваш песента „Мечта за дете“, която попадна в списъка на Годишните музикални награди на БГ радио за 2020 година. Разкажи ни за песента и нейното послание.

Участието на песента „МЕЧТА ЗА ДЕТЕ“ в Годишните музикални награди на БГ Радио 2020 за мен е беше истинска радост и огромно вълнение! Аз и екипът се радваме, че творческата ни работата е била оценена и получи подкрепата на БГ Радио!

Съпричастна съм с репродуктивните проблеми на жените поради личен мотив. Аз самата бях с такъв, сблъсках се с изчерпания яйчников резерв, без изобщо да имам представа за това. За радост, с много упоритост, смелост, воля и добри медицински специалисти, животът ми вече е напълно променен от две прекрасни деца. Те са пример, че каузите имат смисъл!
Това ме мотивира да разказвам моята история и да стана и аз един от посланиците в тази мисия. Така се роди и идеята „Да сверим биологичния си часовник“. Към инициатива се присъединиха още съмишленици. Един от тях е председателя на Фондация „Мечта за дете“ – Ивелина Рускова. Тя ми сподели, че е написала текст за песен и много би искала да направим песен по него със специално послание. Разказах за идеята на композитора и музикант Пейо Пеев от група Спринт и след два дни вече започнахме работа по песента. Поканихме за участие прекрасната Крисия и децата от школата по вокално майсторство „Мюзик бокс“ с вокален педагог Катина Димитрова, които с радост приеха и придадоха допълнителни красиви цветове на песента.

Песента изпяхме за първи път на сцената на Фестивала за поп и рок музика „София“ миналата година в Зала 1 на НДК. Към нас се присъединиха и моите приятели и колеги от Група ЖЕСТИМ, които направиха песента достъпна за хора с увреден слух с жест и мимика и допринесоха за емоцията на песента и за популяризиране на целите на кампанията. Песента стана химн на Фондация „Мечта за дете“ и се изпълнява на всяко от събитията на организацията. Тази година отново ще я изпеем с децата от 177 ДГ Лютиче.
Посланието, което носи песента е да вярваме в мечтите си, да не се страхуваме, да не се отказваме никога и бъдем уверени и силни! За нас е важно дори на една жена да бъдем полезни, това е един нов живот!

Тагове:
Фестивал за поп и рок музика Галя Георгиева

Остави отговор

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани с *

Подобни публикации
сеп 13, 2020
Какво е общото между музика, туризъм и репродуктивни проблеми?
Още
сеп 11, 2020
Митко Стафидов: “Музиката е вид терапия и изваждане на емоцията, която си имал нужда да покажеш“
Още
сеп 10, 2020
Илия Ангелов: „Музиката трябва да възпитава“
Още
Тематична детска книжка с интересни развиващи игри
Купи само за: 12.00 лв.
Повече за Нас
MyFamily.bg е едно уютно виртуално местенце, създадено от приятели. С надеждата и вие да станете наши приятели - да намирате тук съветите, които са ви нужни, нещата, които да ви вдъхновяват. Искаме да споделяме с вас за пътуванията си - както за тези до различни кътчета на света, така и за...
За нас
Последно качени обяви
Кикбокс Екипировка авг 02, 2020
Цена: 160 лв.
Екипировка кикбокс авг 02, 2020
Цена: 160 лв.
Бюлетин
Facebook
YouTube
СЛЕДВАЙТЕ НИ В YOUTUBE

Посетете нашият YouTube канал

Предложение за статия