Присъствената форма на обучение остава. Какви са критериите за преминаване онлайн?

окт 27, 2020
1043

Към момента заразените с COVID-19 ученици са 469, а учителите са 453. Прави впечатление, че учителите са много повече като процент, тъй като те като съвкупност са много по-малко от децата и учениците. Те се заразяват по-често и стигат до симптоми и боледуване. Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в предаването „Здравей България“ по Нова телевизия.

Системата на образованието не е изолирана от това, което се случва в страната, но целта на просветното министерство е да има максимално присъствено обучение.
„Най-лесно е да затворим централно, да жертваме качеството на образованието, увреждаме психиката на децата, караме родителите да стоят вкъщи. Ние избрахме вариант да се действа локално, за да има присъствено обучение, което е най-доброто“, коментира Вълчев.

По повод новата заповед на МОН, според която решенията за затварянето на отделните училища ще се взима от самите директори, министърът отговори, че това не отнема централната отговорност, тъй като директорите и педагогическите съвети предлагат, а МОН одобрява или отхвърля. Освен това в момента има прагови стойности, които са подадени от здравното министерство и са ясно разписани. Според тях, ако 15% от учениците на ниво училище отсъстват, поради симптоми, сходни с тези на КОВИД- 19 или 20% от учениците не посещават учебни занятия на ниво област, училището затваря, по предложение на директора.

Преобладаващото мнение в момента е присъственото обучение да продължи, подчерта министър Вълчев и посъветва там, където има психоза училището да затвори и премине в онлайн среда, визирайки случаите на починали от заразата учители през последните дни.
„Мнението на МОН е, че ако не последни, училищата не трябва да се затварят първи. На ниво държава в момента не предвиждаме преминаване към електронна среда, вероятно това ще се случи по-натам“, обясни той.

По думите му няма формула, която да е идеална и да балансира правото на образование и здраве. Към момента няма изготвен план при колко заболели в образователната система ще се премине към дистанционна форма на обучение, защото властите нямат намерение да се стига до подобно решение. Това е функция на цялостно решение, свързано със затварянето на предприятията и всички останали обекти.

Заместникът му Таня Михайлова уточни пред БНТ, че когато се наложи ще се премине към онлайн обучение, а основен критерий за преминаване към дистанционно образование е да има повишена заболеваемост в населеното място, повишен брой заразени хора на 100 000 души. Следи се показателят дали съответното населено място попада или в оранжевата или в червената зона.

Тя обясни какви са критериите за решението на всяко отделно училище да премине в онлайн форма на обучение.

Трябва да се следи заболеваемостта във всяко едно училище тогава, когато няма предписание от РЗИ. Допреди няколко дни трябваше задължително да има такова предписание, но тук вече може да се вземе решение, адекватно на обстановката в конкретното училище.

Критериите на училището са:
- повишен брой ученици, които отсъстват
- голям брой карантинирани паралелки
- брой на отсъстващите учители

Наистина всички мерки се взимат от училищата, но тук вече е и личната отговорност както на самите ученици, така и на родителите. Не сме променили насоките - в клас учениците все още могат да бъдат без маска, но който прецени, може да бъде и с предпазно средство, обясни Михайлова.

Присъстването обучение има много предимства, друго е да има контакт в класната стая, но когато се взима решение, то трябва да бъде и разумно, и балансирано. Когато говорим за дистанционно обучение, връзката се опосредства чрез електронно устройство, това е различното. Няма ги предимствата на живото общуване и педагогическото взаимоотношение в една класна стая.

Когато едно училище няма достатъчно технически средства за онлайн обучение, то ще може да ги вземе от друго учебно заведение, което не ги използва в този момент. Няма да има ученици без техническа обезпеченост, допълни зам.-министър Михайлова.

Относно детските градини тя обясни, че още в края на май и през цялото лято те са отворили и са натрупали опит. Там ситуацията е в нормалните граници.

Там, където има повече отсъстващи учители, училището може да премине онлайн, в момента те са 0,5%, допълни зам.-министърът. Системата ни е дисциплинирана, просто още малко трябва да се повиши нивото на личната отговорност, подчерта Михайлова.

Харесайте фейсбук страницата ни тук.

 

Тагове:
МОН образование Красимир Вълчев Таня Михайлова онлайн обучение коронавирус COVID-19

Остави отговор

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани с *

Подобни публикации
ное 30, 2020
Вторият учебен срок ще започне по различно време за различните класове
Още
ное 30, 2020
Отвориха градините за децата на медиците на първа линия
Още
ное 30, 2020
Вълчев: Дистанционното обучение не е имитация на образование
Още
Тематична детска книжка с интересни развиващи игри
Купи само за: 12.00 лв.
За Нас
MyFamily.bg е уютно виртуално местенце, създадено от приятели. С надеждата и вие да станете наши приятели - да намирате тук съветите, които са ви нужни, нещата, които да ви вдъхновяват. Искаме да споделяме с вас за пътуванията си - както за тези до различни кътчета на света, така и за голямото...
За нас
Последно качени обяви
Кикбокс Екипировка авг 02, 2020
Цена: 160 лв.
Екипировка кикбокс авг 02, 2020
Цена: 160 лв.
Бюлетин
Facebook
YouTube
СЛЕДВАЙТЕ НИ В YOUTUBE

Посетете нашият YouTube канал

Предложение за статия