Приоритетите на МОН: присъственото обучение и предотвратяване на отпадането от училище

сеп 21, 2021
156

Три приоритета обяви служебният екип в Министерството на образованието и науката за новия мандат. „Успешното начало на учебната година с присъствено обучение трябва да бъде продължено, като се вземат всички мерки за минимизиране на риска от епидемична вълна и с грижа за здравето на учениците и учителите“, обяви министър Николай Денков пред журналисти днес. Този първи приоритет на МОН в новия мандат ще бъде основна отговорност на заместник-министър Мария Гайдарова, която остава на позицията си от предишните четири месеца.
През изминалия период МОН изготви подробен анализ на ефекта от обучението от разстояние в електронна среда. Насоките за работа на образователната система в епидемична обстановка са разписани. „Интегрирането на информационните системи на МОН и Министерството на здравеопазването осигурява всекидневен достъп до актуални данни за броя карантинирани учители и ученици, което позволява да се взимат гъвкави решения за присъствено или онлайн обучение на ниво училище и детска градина. Статистическата информация за броя ваксинирани и преболедували преподаватели и ученици пък дава възможност за по-дългосрочна оценка на риска от разпространение на заразата“, обясни министър Денков. Той припомни и подготовката за активиране на междуинституционалния Механизъм за взаимодействие по обхват, включване и предотвратяване на отпадането
В следващите няколко месеца трябва да започне подготовка за изпълнението на новите европейски програми и проекти за образование и наука. Само в Националния план за възстановяване и устойчивост и в програма „Образование“ са предвидени общо повече от 3,3 млрд лв. за двете сфери. За да бъдат използвани тези пари ефективно, има много предварителна работа – разработване на насоки за кандидатстване, документи, оценителни процедури и т.н. Необходима е също разяснителна кампания сред потенциалните бенефициенти – средните и висшите училища, научните организации. „Това ще изисква месеци работа. Ние ще я започнем, а следващото редовно правителство ще я завърши най-вероятно през пролетта на следващата година“, каза министърът.
Дейностите по този изключително важен приоритет на МОН ще се управляват от нов заместник-министър. Това е Ваня Стойнева - експерт по европейски фондове и програми с три мандата като служебен заместник-министър по тези въпроси. В изпълнението на този приоритет ще участват и досегашният заместник-министър за висшето образование проф. Генка Петрова и новият заместник-министър за наука чл.-кор. проф. Константин Хаджииванов, който идва от БАН.
Служебният екип в МОН ще започне подготовка на бюджета за образование и наука за 2022 г. и на актуализираната бюджетна рамка в тези сфери за следващите три години.

Остави отговор

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани с *

Подобни публикации
окт 15, 2021
Предложение: Езиковите и образователни центрове да не затварят, а да работят при по – строги мерки
Още
окт 15, 2021
Кунчев предлага нови противоепидемични мерки в училищата
Още
окт 14, 2021
Математик: "Заразяването на деца с COVID-19 сега е много по-голямо от предишните вълни"
Още
Копирайтинг услуги - създаване на съдържание
Купи само за: 0.00 лв.
За Нас
Информационният портал myfamily.bg е създаден през 2018 година. Екипът ни се състои от професионални журналисти, които използват само достоверни източници и проверяват информацията, достигаща до аудиторията. Медийната платформа представя обективно актуалните новини от страната и света. Наша...
За нас
Последно качени обяви
Бюлетин
Facebook
YouTube
СЛЕДВАЙТЕ НИ В YOUTUBE

Посетете нашият YouTube канал

Предложение за статия