Тазовото дъно – основата на женското здраве. Как да го поддържаме с гимнастика?

апр 13, 2022
263

Стартираме рубрика „Тазовото дъно – основата на женското здраве“ с Таня Димитрова – кинезитерапевт с фокус върху тазовото дъно.

Тазовото дъно „основата“ на женското здраве. В пряк и преносен смисъл. В пряк, защото анатомически това е основата на тялото, която поддържа органите в малкия таз на правилното им място, а в преносен, защото тук се ражда новият живот и най- щастливите моменти в човешките взаимоотношения. Мускулите на тазовото ни дъно участват пряко в основни процеси: на раждане, в половия акт, в процесите на отделяне – уриниране и освобождаване на дебелото черво.

Ако не го поддържаме във форма редовно със специални упражнения от възможно най- рано, със сигурност ще ни се наложи да му обърнем внимание по-късно с надеждата, че не е прекалено късно, когато имаме сериозни проблеми. Най-често разпространените: инконтиненция/изпускане на урина, пролапс/смъкване на органи в малкия таз, голям обем на влагалището след раждане, сухота, липса на чувствителност във вагиналния канал, ниско либидо, различни образувания в органите в малкия таз и всички други гинекологични по-малки и по-големи проблеми, които ни пречат да бъдем здрави и щастливи жени.

Упражненията за мускулите на тазовото дъно са познати още като кегел упражнения по името на техния откривател или като интимна гимнастика. Поради специфичните им функции и разположение те остават скрити вътре в нас и извършват движенията стягане и отпускане в различни вариации. Това е и причината да забравяме да ги тренираме за разлика от другите мускули на тялото.

За какво помага гимнастиката за тазово дъно:
1. Профилактика на всички женски гинекологични заболявания чрез поддържането на кръвообращението в областта на малкия таз.
2. Здрави, стегнати и еластични мускули на тазовото дъно, които осигуряват поддържането на органите, нормален обем на влагалището, удовлетворителен полов живот, улесняват забременяването и раждането и възстановяването след него.
3. Поддържат хормоналния баланс и женския цикъл, освобождават от ПМС, отдалечават менопаузата.
4. Дават енергия,увереност, добро настроение, младост, красота.

Първото, което ще дам на дамите, за да си помогнат сами е чек-лист с пет теста за определяне на състоянието на интимната мускулатура на спокойствие в къщи.

Второто е линкове към социални мрежи, където има достатъчно информация и тренировки за навлизане в темата.

Третото е линк към онлайн магазин, в който ще открият мощен ресурс от конкретни лесни, но ефективни видео тренировки и курсове, както и женски енергийни практики за
професионална поддръжка женското здраве и щастие с лекота.

Чек Лист за определяне на състоянието на интимната ви мускулатура

1 тест

Измийте добре и дезинфекцирайте ръцете си. Поставете във влагалището 2 пръста –показалеца и средния и опитайте плътно да ги обхванете като стегнете силно вагиналния сфинктери и влагалището. Усещате ли как сте обхванали стегнато пръстите с вагината си?
Нормалното е да ви е ТРУДНО да разтворите пръстите, когато сте стегнали влагалището.

2 Тест

Продължаваме да държим стегнато влагалището и отпускаме корема в долната му като го подуваме, като при коремното дишане в йога (при вдишване подуваме корема, а при издишване го прибираме плътно към гърба.. Ако при отпуснат/подут корем “хватката” на влагалището отслабва, то вие работите с диафрагмата и коремната
преса, а не с мускулите на тазовото дъно. Нормалното е: стягате мускулите, отпускате/ надувате корема и силата на стягането на влагалището не се изменя или намалява незначително.

3 Тест

Обърнете внимание, издава ли вашата вагина “пукащи” звуци при полов акт, при смяна на позата или в ежедневието ? Нормалното е да няма такива звуци.

4 Тест

Обърнете внимание има ли при вас стресово изпускане на урина, например пускате капки, когато се смеете, кихате, кашляте, бягате, скачате…
Нормалното е: сфинктерът, който задържа урината (на пикочния канал) e плътно стегнат и при подобни действия не се пролива нито една капка от него.

5 Тест

При нормално състояние, установено след тестовете 1 2 3 4, стегнете трите сфинктера на тазовото дъно (на пикочния канал, вагиналния и аналния) и дръжте без прекъсване 60 секунди.
Нормалното е:: мускулите не се отпускат нито за миг.

Знайте: Всичко е поправимо и вие можете и е нужно да се грижите за вашето женско здраве чрез тренирането с упражнения на мускулите на тазовото дъно.

С Таня Димитрова може да се свържете чрез социалните мрежи на Fitintim в следните канали: 

YouTube

Facebook

Instagram

Тагове:
тазово дъно женско здраве Таня Димитрова гимнастика

Остави отговор

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани с *

Подобни публикации
май 03, 2022
Нови цени на клиничните пътеки за раждане
Още
апр 13, 2022
Тазовото дъно – основата на женското здраве. Как да го поддържаме с гимнастика?
Още
апр 12, 2022
Бритни Спиърс чака трето дете
Още
КОПИРАЙТИНГ УСЛУГИ
Купи само за: 150.00 лв.
За Нас
Информационният портал myfamily.bg е създаден през 2018 година. Екипът ни се състои от професионални журналисти, които използват само достоверни източници и проверяват информацията, достигаща до аудиторията. Медийната платформа представя обективно актуалните новини от страната и света. Наша...
За нас
Последно качени обяви
Бюлетин
Facebook
YouTube
СЛЕДВАЙТЕ НИ В YOUTUBE

Посетете нашият YouTube канал

Предложение за статия