До 2026 г. България ще има влакове от най- ново поколение, ще се купуват и двуетажни

Транспортното министерство ще се опита да пусне обществени поръчки за над 1,7 млрд лв, става ясно от информация, публикувана на ведомството. В края на миналия месец изтече срока за получаване на предложения за придобиване на нови влакове. Това е най-голямата задействана поръчка по Плана за възстановяване и устойчивост.
Получени са 32 предлажения. „Ще се възползваме в пълна степен от възможностите, които ни дава Законът за обществените поръчки, за да придобием най-модерните и сигурни влакове и оборудване при най-добри условия - и като цена, и като технологии“, каза министър Събев.
Индикативни предложения са подали големи световни производители и доставчици като Alstom, CAF, Hyundai Rotem, PESA Bydgoszсz, Siemens Mobility, Škoda Transportation, Stadler Rail, Fabryka Pojazdow Szynowych - FPS Poznan, KONČAR - Electric vehicles Inc., Thales, Talgo, Express Service, Vossloh Locomotives GmbH, CZ LOKO a.s. и CRRC Corporation Limited.
Предстои в кратки срокове транспортното министерство да обяви обществени поръчки на обща стойност 1,7 млрд. Лева и до средата на 2026 г. България да има обновен железопътен парк от най-ново поколение.
В края на май транспортният министър се похвали в профила си във във Fасеbооk, че започва "пaзapни ĸoнcyлтaции" зa доставка и пoддpъжĸa нa локомотиви, вагони и бopдoвo oбopyдвaнe. По-конкретно става дума за 42 eлeĸтpичecĸи влaĸa,
20 пyш-пyл (рuѕh-рull) влaĸoви cъcтaвa, 18 мaнeвpeни лoĸoмoтива и 108 ĸoмплeĸтa ЕТСЅ бopдoвo oбopyдвaнe на обща стойност над 1 млрд. лева.
По разпореждане на министър Николай Събев същият подход ще бъде приложен от националната компания „Железопътна инфраструктура“ и за двата проекта на компанията, одобрени по Националния план за възстановяване и устойчивост. Те са за изграждане на интермодален терминал в Русе и за внедряване на Европейската система за управление на железопътното движение (ERTMS), ниво 2, в железопътния участък Русе - Каспичан.
Cĸлючвaнeтo нa дoгoвopи c избpaнитe изпълнитeли e зaлoжeнo зa пъpвитe тpи мeceцa нa 2023 г., a пристигането на първите влакове - към юни 2024 г. Всичко това обаче е обвързано с парите от Плана за развитие, които зависят от изпълнението на доста реформи. За тях обаче ще трябва промяна около 30 закона, а парламентът често не успява да събере кворум и повечето депутати просто чакат новите избори. Явно засега амбициозните планове на Николай Събев са подплатени само с обещания и всичко зависи от това колко време ще просъществува парламентът.
Остави отговор
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани с *
Подобни публикации
За Нас
Препоръчани новини
Последно качени обяви


Бюлетин
YouTube
Посетете нашият YouTube канал