Как да осигурим пълноценен сън на децата си?

сеп 24, 2019
276

Подобно на възрастните децата също могат да имат проблеми със съня. В тази връзка британско изследване е установило, че 40% от децата на възраст от една до пет години имат затруднения със съня, които се изразяват най-вече в нежелание да си легнат и в отказ от заспиване.

Въпреки че проблемите със съня може да изглеждат непреодолими, все пак си струва да се опитаме да се справим с тях, още повече в периода, когато децата тръгват на училище и трябва да свикнат с ранното ставане. Това е така, защото сънят играе жизненоважна роля за мозъка и физическото развитие.

Ранното детство е решаващо време за неврологичното развитие, а липсата на сън може да окаже въздействие през целия живот. Недостатъчното количество и качество на съня може да повлияе на поведението, представянето в училище и да причини емоционални проблеми. Той също така е свързан с наддаване на тегло и затлъстяване. Децата, които спят по-малко, са склонни да ядат повече и да напълняват.

Съветите за това от колко сън се нуждаят децата, варират в широки граници. Строгите указания не винаги са полезни, тъй като всяко дете е различно. Общоприето е времето за спане на деца между 2 – 11 годишна възраст да е между 10 и 17 часа на денонощие.

Ето, какво съветват специалистите за осигуряването на спокойна нощ на цялото семейство:

1.Първата стъпка в решаването на проблемите със съня е да накараме детето да си легне.

2. Преди всичко обаче, децата трябва да са физически активни през деня, за да може да се чувстват уморени вечер. Физическото натоварване не трябва да се случва в непосредствена близост до лягането, защото това ще превъзбуди детето и ще има обратен ефект. Около два часа преди времето за лягане детето не трябва да бъде много активно.

3.Подготовката за леглото трябва да започва по едно и също време всяка вечер, да отнема една и съща продължителност и да бъде съставена от последователна рутина, така че малчуганът да знае, че е време за почивка.

4.Тази рутина е желателно да започва 30-60 минути преди лягане. Топлата вана е чудесен начин да облекчим стреса, който най-много пречи на съня.

5. Четири часа преди лягане трябва да се избягват всички стимулиращи енергийни храни и напитки, съдържащи захар или кофеин. Вместо това, ако детето е гладно по-добре е да му приготвим нещо малко със соеви продукти или млечна напитка с бисквити и овесени ядки 45-60 минути преди сън. Всички те съдържат аминокиселината триптофан, която е основен компонент на хормоните, предизвикващи съня серотонин и мелатонин.

6.Стаята, в която детето спи, трябва да е топла, тиха и с приглушена светлина. От основно значение е леглото и най-вече матракът да са удобни.

7. Любимата плюшена играчка винаги е добро решение при децата, които редовно отказват да си лягат навреме.

След като сме сложили детето в леглото следващото предизвикателство е да го накараме да заспи. Времето, необходимо за това също варира, още повече, че много деца изпозлват различни тактики, за да отложат този процес като изведнъж стават жадни или им се ходи до тоалетна. Добре е да се отговори на тези нужди, но определянето на лимит също е важно, тъй като в противен случай могат да се развият лоши навици.

За да ускорим заспиването е добре в детската стая да няма електронни екрани и устройства, тъй като светлината, която излъчват може да попречи на производството на мелатонин. Вместо това много по-добре би било да прочетем книжка и да превърнем четенето в навик, който ще помогне на детето да се отпусне и ще насърчи положителните емоции от това да отиде в леглото.

Някои деца се страхуват от тъмнината и този стрес често може да им попречи да заспят. При подобни ситуации запалете много приглушена нощна лампа или оставете осветлението в коридора. Заспиването на отворена врата, от която се прокрадва светлина също може да помогне на децата да преодолеят страха от тъмното и да заспят по-бързо.

Тагове:
деца сън

Остави отговор

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани с *

Подобни публикации
окт 11, 2019
Нов метод на четене предотвратява умората и скуката при децата
Още
сеп 24, 2019
Как да осигурим пълноценен сън на децата си?
Още
юни 06, 2019
Учени: „Бебетата спят по-добре през нощта, ако ги оставим да поплачат“
Още
Дневник на моята бременност- книга за всяка бъдеща майка
Купи само за: 18.00 лв.
Повече за Нас
MyFamily.bg е едно уютно виртуално местенце, създадено от приятели. С надеждата и вие да станете наши приятели - да намирате тук съветите, които са ви нужни, нещата, които да ви вдъхновяват. Искаме да споделяме с вас за пътуванията си - както за тези до различни кътчета на света, така и за...
За нас
Последно качени обяви
Маса + 6 стола за трапезария окт 14, 2019
Цена: 115 лв.
Кошница за пикник за двама окт 14, 2019
Цена: 70 лв.
Бюлетин
Facebook
YouTube
СЛЕДВАЙТЕ НИ В YOUTUBE

Посетете нашият YouTube канал

Предложение за статия